Φύλλο συκής
Λαμπρές σελίδες συνεχίζουν να γράφουν οι Ελληνες εφοπλιστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της έκθεσης για τη διετία 2019 - 2020, που δημοσίευσε η Ενωσή τους. Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος, με 20,67% και 54,28% της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής χωρητικότητας αντίστοιχα. Μάλιστα, η μεταφορική του ικανότητα υπερδιπλασιάστηκε στο διάστημα 2007 - 2019, με μεγάλες επενδύσεις στην αγορά και την κατασκευή νέων πλοίων. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι η ελληνική σημαία κατατάσσεται 8η παγκοσμίως, που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνόκτητων πλοίων φέρουν άλλες σημαίες, κυρίως των χωρών που αποτελούν φορολογικούς παραδείσους για τα κέρδη των εφοπλιστών. Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η τάση αυτή ενδεχομένως να αντιστραφεί το επόμενο διάστημα, καθώς «οι πρόσφατες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τη ναυτολόγηση Ελλήνων στα πλοία υπό ελληνική σημαία θα δώσουν νέα πνοή και δυναμική στο ελληνικό νηολόγιο, καθιστώντας το ελκυστική επιλογή για τα πλοία μας».
Τι προβλέπουν αυτές οι ρυθμίσεις; Τη ναυτολόγηση με τις εξευτελιστικές συμβάσεις εργασίας της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Μεταφορών και όχι με τις εθνικές ΣΣΕ, που διασφαλίζουν ορισμένα κεκτημένα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Οι εφοπλιστές, λοιπόν, που απολαμβάνουν δεκάδες απαλλαγές και προνόμια από το κράτος, μόνο «ευεργέτες» δεν είναι, όπως τους παρουσιάζουν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα. Και, βέβαια, στηρίζουν την κερδοφορία τους στη φτηνότερη εργατική δύναμη, αφαιρώντας και το τελευταίο «φύλλο συκής» από τις αερολογίες της κυβέρνησης, με αφορμή το σχέδιο Πισσαρίδη, ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας δεν έχει ανάγκη το μικρότερο «εργατικό κόστος»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου